Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. ×
REKLAMA CONTAINEX
REKLAMA

AKTUALNOŚCI

REKLAMA

FCL czy LCL - transport skonteneryzowany versus transport drobnicowy.

konteneryWiele podmiotów gospodarczych działających w obrocie międzynarodowym wykorzystuje transport drogą morską jako ekonomiczny sposób eksportu oraz importu towarów i produktów. Zlecając dostawę ładunku bardzo często przedsiębiorcy muszą zdecydować o rodzaju frachtu. FCL oraz LCL – to dwie dostępne opcje. Co oznaczają te akronimy? Który z nich jest lepszym rozwiązaniem? Czym kierować się wybierając konkretny rodzaj transportu morskiego?

Podjęta w tym zakresie decyzja uzależniona jest nie tylko od wielkości ładunku, ale również od kondycji finansowej firmy. Warto więc dokładnie zastanowić się, co jest lepsze dla naszego przedsięwzięcia.

Magiczne skróty – FCL oraz LCL
Transport morski to nie tylko konwencjonalne połączenia żeglugowe, ale również transport kontenerowy. W przypadku drugiego rodzaju przewozów możemy wyróżnić dwa typy ładunków – FCL oraz LCL.

FCL czyli Full Container Load to fracht morski pełno-kontenerowy, co oznacza, że cały kontener wykorzystywany jest przez tylko jednego odbiorcę.

Z kolei LCL czyli Less then Container Load określa przewóz przesyłek drobnicowych. W tym wypadku wykorzystuje się jedynie część przestrzeni ładunkowej kontenera, co powoduje, że w jednym kontenerze mogą być transportowane towary będące własnością kilku podmiotów.

„Transport morski – zarówno pełno-kontenerowy, jak i drobnicowy – to jeden z najbardziej ekonomicznych rodzajów transportu przy założeniu dużej objętości, wagi towaru oraz ilości ładunku. Dlatego z pełnym przekonaniem rekomendujemy go naszym klientom, którzy chcą przetransportować towary do odległych zakątków świata” – mówi Anna Grulkowska, prezes zarządu firmy Leartes.


Dylemat: FCL czy LCL

Zarówno transport pełno-kontenerowy, jak i drobnicowy mają swoje wady i zalety. Niewątpliwie pierwszy rodzaj frachtu morskiego jest bardziej popularny w przypadku większych ładunków, które – ze względu na koszty – ładowane są w całości do kontenerów. Z drugiej strony przewozy drobnicowe to ekonomiczne, praktyczne i szybkie rozwiązanie w przypadku mniejszych przesyłek, które przebywają drogę morską w jednym kontenerze z innymi ładunkami. To wygodna opcja dla wszystkich, którzy nie chcą kupować całego kontenera, a jedynie jego część. „Decyzja co do wyboru frachtu pełno-kontenerowego czy drobnicowego zależy przede wszystkim od ilości ładunku, który ma być transportowany. Ważnym wyznacznikiem jest również możliwość sprawdzenia kontrahenta, co jest bardzo często brane pod uwagę w przypadku importu z Chin. Klient nie musi ryzykować dużych kwot, jeśli nie zna dostawcy. My umożliwiamy naszym zleceniodawcom transport mniejszych partii towarów, a po skontrolowaniu jakości, terminowości oraz skuteczności dostawy, firma może zdecydować się na przewóz pełno-kontenerowy” – mówi Aleksander Rakoczy, wiceprezes zarządu Leartes.


LCL dobrym rozwiązaniem dla małych firm?

Mniejsze przedsiębiorstwa zdecydowanie częściej borykają się z problemem braku płynności finansowej, dlatego zależy im na jak najmniejszym zaangażowaniu finansowym oraz udziale kredytów obrotowych w finansowaniu zapasów. „Dla tego rodzaju podmiotów, LCL czyli przewozy drobnicowe to najlepsze rozwiązanie, które pozwala na elastyczne dostosowanie dostaw. Mogą być one mniejsze i częstsze, a klient nie musi zakupywać od razu całego kontenera. Oczywiście w tej sytuacji koszty transportu podwyższają się, jednakże nasz zleceniodawca kompensuje to sobie brakiem konieczności angażowania dużych sum pieniędzy w zakupy oraz w stany magazynowe” – stwierdza Radosław Malinowski, dyrektor gdyńskiego oddziału spółki Leartes.


Firma Leartes oferuje pełny wachlarz usług spedycyjnych, zarówno pełno-kontenerowych (FCL), jak i drobnicowych (LCL). Zajmuje się optymalną konsolidacją ładunków, równocześnie dbając o szybkie tempo realizacji przesyłki oraz oszczędności finansowe zleceniodawcy.


Informacje o firmie:
Leartes to trójmiejska firma spedycyjna, oferująca szeroki wachlarz profesjonalnych usług spedycyjnych z wykorzystaniem wszystkich gałęzi transportu. Dzięki rozbudowanej sieci partnerów biznesowych, firma realizuje każde zlecenie na terenie całego świata. Oferowane rozwiązania logistyczne są ściśle dopasowane do potrzeb konkretnego Klienta. Leartes to zespół doświadczonych ekspertów, posiadających wieloletnie doświadczenie w branży spedycyjnej.


Żródło: Orchidea PR

Dodano: 17:09, 25.7.2011